ריפוי בעיסוק
עוזר לאותם ילדים / אנשים המעוניינים לשפר את תפקודיהם הלימודיים והמוטוריים.
מה ניתן לשפר בעזרת ריפוי בעיסוק?
ריפוי בעיסוק הוא מקצוע טיפולי – חינוכי – שיקומי, אשר מטרתו לספק לילד ולמשפחתו כלים ומיומנויות אשר יאפשרו לו להתמודד עם דרישות החיים, בתחומי הלמידה, המשחק, שעות הפנאי ובפעילות החברתית.
מטרת טיפול ריפוי בעיסוק להביא את הילד לתפקוד אופטימלי בחיי היום יום, כך שיאפשר תחושת בטחון עצמי ולהשתלבות בסביבה בהתאם לגילו.
במקביל תפקידו להסביר להורים את טיב קשייו של הילד, לסייע לו במטרה לקדמו, תוך התאמת הסביבה לקשייו.
- לקויי קורדינציה
- חיזוק מוטוריקה גסה
- גמישות יתר באצבעות
- שיפור קשר עין - יד
- בעיות כתיבה
- שיפור מוטוריקה עדינה (כתיבה, גזירה )
- גרפומוטוריקה לקויה
- ויסות ועיבוד חושי
- יתר ותת רגישות חושית
- דיסגרפיה
- תפיסה חזותית
- לקויות למידה
- לקויות קריאה
- לקויות כתיבה
- מוכנות לגן ולבי"ס
- מוכנות לכיתה א'
- קשיים בהתארגנות
- עיכוב התפתחותי
- ASD - אוטיזם וספקטרום
- דיסקלקוליה (לקות בחשבון)
- קשב והיפראקטיביות
- ADHD
- הפרעת קשב וריכוז
- שיפור כישורים חברתיים
למה מכון הצלחה?
הגר כרמון- המרפאה בעיסוק של מכון הצלחה אומרת:"בחרתי לעשות ריפוי בעיסוק כמקצוע ובחרתי במכון הצלחה לעשות בו טיפול על פי גישתי האישית אשר הוכיחה עצמה למעלה מציפיותיי. מכון הצלחה מאפשר לי לממש את עמדתי וסגנוני. התחלתי דרכי באופטימיות זהירה ולא מעט ספקנות, וכעת אני ממש המומה מתוצאות טיפוליות מחמיאות , כמו מחיאות כפיים סוערות" .
למה כדאי להתחיל בטיפול מוקדם ככל האפשר?
טיפול ריפוי בעיסוק עוסק בחומר אנושי, אשר מגיב בהדרגתיות ממושכת לטיפול ולכן, רצוי להתחיל בגיל מוקדם ככל האפשר. הטיפול אשר ניתן בגיל המוקדם והרך מצליח מהר יותר להשיג את יעדיו באיכותה טובה יותר. הטיפול המוקדם משפר את מערכת היחסים בתוך המשפחה והסביבה המורחבת.
מה אומרים ההורים אחרי תקופה קצרה של טיפול?
- הילד שלי יהיה בכיתה רגילה!
- הילדה שלי לא צריכה יותר עזרי כתיבה !
- הילדה כבר כותבת יפה, אך אני רוצה להמשיך ולחזק אותה עוד!
- הילד שלי יהיה אקדמאי!
- אני ממש כבר רואה שיפור בחשבון. הוא למד מהמרפאה בעיסוק שיטה ועכשיו הוא יודע את לוח הכפל ! למרות הדיסקלקוליה (לקות בחשבון ) שלו !
- ריפוי בעיסוק בקריות
ריפוי בעיסוק לפעוטות – התמודדות עם פערים התפתחותיים
בכל שלב בחיים, מצופה מהאדם לפתח מיומנויות שונות, כחלק מהתפתחותו התקינה. בשנות החיים הראשונות, תינוקות רוכשים מאסה גדולה של כישורים, המהווים אבני בסיס לצורך התפתחותן של מיומנויות יותר מורכבות בהמשך. למשל, בתחום המוטורי תינוקות לומדים להפעיל את המפרקים, למען יוכלו ללכת, לזחול, לאחוז בחפצים ועוד. בתחום הבינאישי הם לומדים לתקשר את הצרכים שלהם לסביבה, לאותת כשהם רעבים, מפוחדים שמחים וכד'. לעיתים מופיעים בתקופה זו עיכובים התפתחותיים, חלקם מזעריים, חלקם כחלק מנכות, או כתוצאה מהפרעה כלשהי, כגון אוטיזם, פיגור שכלי או אספגר. ריפוי בעיסוק לפעוטות מבקש לסייע במקרים אלו ולקדם את התינוק בתחומים בהם הוא מתקשה, באמצעות עבודה ישירה עם התינוק, ועבודה עם הוריו.
ריפוי בעיסוק לפעוטות – תהליך הטיפול
ריפוי בעיסוק רלוונטי למגוון קבוצות גיל.
במסגרת זאת קיים למשל ריפוי בעיסוק לפגים, ריפוי בעיסוק לבני נוער, וריפוי בעיסוק לגיל השלישי. במסגרת ריפוי בעיסוק לפעוטות מתבצע תחילה אבחון שמטרתו למקד את התחומים בהם קיים קושי. לאחר מכן, מותאמת תוכנית אישית במטרה לקדם את התינוק בהתאם לקשייו. ריפוי בעיסוק לפעוטות יכול למשל לכלול תרגילים אשר יחזקו מיומנויות מוטוריות, או משחקים, אשר ישפרו מיומנויות קוגניטיביות או תקשורתיות. כמו כן ריפוי בעיסוק לתינוקות מקנה כלים להורים ומלמד אותם כיצד להקל על התינוק ולהתאים את סביבת המגורים לקשייו. לדוגמא, כאשר מדובר בתינוק המתמודד עם הפרעות בוויסות החושי מסוג רגישות יתר למגע, ההורים לומדים כיצד להלביש, לחתל ולרחוץ אותו, באופן שיסב לו כמה שפחות מצוקה.